Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Fredagstjöt,,,gnäll,,,,o annat,,,

Av Ulla - 24 februari 2012 11:53

Fredag............och God Förmiddag alla bakom skärmen,,,,


“Berätta för mig om snön, sa mumintrollet… Jag förstår den inte. Inte jag heller , sa Too-ticki. Man tror den är kall, men om man gör ett snöhus av den blir den varm. Man tycker att den är vit, men ibland blir den skär, och ibland blå. Den kan vara det mjukaste av allting och den kan vara hårdare än sten. ingenting är säkert.”


Ur Trollvinter av Tove Jansson


Estelle heter vår nya prinsessa,,,,,,och snart skjuts kanonerna i Göteborg vi kan säkert höra det från vår balkong.... Men nu så kommer våren tror ni inte det ?


Jag tror på våren och hörde en massa kvitter igår,,,fågelkvitter alltså,,,och idag är det 7 grader varmt och sol igen,,,,


Ja det är fredag och en helg står för dörren Ny dag, nya tillfällen att utmana självcensur och prestationsångest. Och balanssinne... Ja idag är det som att börja på nytt……denna dag är början på mitt nya liv…inte mitt i livet ej heller i slutändan..varje ny dag är en början ….idag är idag, igår är igår och imorgon är imorgon….jag lever nu! Hm idag är det första dagen på mitt nya liv….så tänker jag så går det lite lättare ….jag tar mig framåt med små tomtesteg…sakta men säkert…framåt…måste tänka ..nu och framåt….för att komma vidare…jag är på gång…så känns det…skönt…det är lättare så…annars kan man ju gå och dra något gammalt över sig direkt….och det är ju onödigt…eller hur?…. Ska försöka att göra mitt allra bästa ..vilket jag alltid försöker…gör man det så har man i alla fall gjort sitt yttersta…vad kan man mer begära? En ny dag igen full av möjligheter….det gäller bara att fylla den….Inspirationen ligger på lur…Ja så är det …den ligger och lurar…och väntar bara på att få komma fram…. Jag som vanligtvis är en sprudlande person …har liksom kört fast lite i tråkdeppträsket……det är som svackan jag är i har ett syfte att få mig att komma igen med full kraft…jag ska bara återhämta mig lite…innan jag kastar mig ut i världen igen. Ibland har jag en förmåga att ta ut oro i förskott. Om jag försöker leva i nuet och inte tänka så mycket framåt så är mycket vunnet.



Dagen började med en lååång frukost, sen ringde det från vårdcentralen,,,lämnade ett urinprov i tisdags,,,,,har urinvägsinfektion,,,,,,så vi for iväg och hämtade antibiotika handlade lite småsaker och nu är vi hemma igen,,,skall ta hand om lite tvätt sen gårdagen, stryka och pyssla. Sonen kommer om en stund för att sova här,,,det byggs några hus utanför honom så han har svårt att sova när han kommer hem och idag började han jobba halv fem i morse och slutar strax efter tolv så han får sova hos mamma o pappa en stund innan han sticker hem till sig. Så nu har lilla mamma kokat ägg till den lille.


Ljuvligt är det i alla fall.... Fågelkvitter. Ljuset och närmare våren,,,,


Dikt av Karin Boye


Du ska tacka Du ska tacka dina gudar, om de tvingar dig att gå där du inga fotspår har att lita på.



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards