Direktlänk till inlägg 27 april 2012

Dagens Meditation är gjord denna dag Fredag,,,

Av Ulla - 27 april 2012 10:19


Fredag 27 april


Namnsdag Engelbrekt



Nationaldag


Afghanistan

Sierra Leone

Sydafrika

Togo



 


 



Hej hej !


En natt som varit god har visst fört väsen enligt maken ha ha.


Solen lyser men det blåser som attan.


Allt är som vanligt med morgonen,,,med frukost, träning på gåbandet,meditation, frukost och plocket som alltid är.


Idag skall jag iväg till vårdcentalen och träffa distriktssköterskan sedan skall jag på sjukgymnastik men innan dess skall vi ut och handla en blomma för vi skall bort på middag i dag till min systerdotter och hennes sambo titta på det nya huset och umgås med släkten. Dom har köpt ett gammalt hus och det skall bli roligt att se. 4 mil utanför Göteborg.


Nu är det vår. Bara på några dagar med allt regn är det så grönt. Så underbart med vår! Jag älskar att se alla vårtecken som tussilago och vitsippor. 


Nu är det fredag och helgen står för dörren. Undrar vad som blir denna helg ,,,inga stora planer än men man vet aldrig.


Önskar dig en skön dag och en trevlig helg.



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


 Lever på hoppet som vanligt,,,,


"vinkar hej då"  

 
 
mickis

mickis

27 april 2012 15:27

Hejsan!
Kul att du kikade in hos mig :-)
Det låter som om du kommer få en riktigt mysig fredag med trevligt sällskap. 4mil från Göteborg.. Är du då påväg uppåt mmot mig vid Vänerns strand eller neråt?

Ha en riktigt mysig fredag :-)
KRAM

http://mermickis.blogspot.com

Ulla

28 april 2012 10:44

Nä åt andra hållet,,,,annars hade jag kanske gjort en visit,,,ha ha,,,men kommer åt det hållet i maj,,,,ha en skön helg,,,,,,kram

 
GeddFish

GeddFish

27 april 2012 18:04

Lever på hoppet, ja - det sa loppan.
Har varit uppåt en tid, men nu - just för en stund sen, kröp ensamheten tätt inpå. Fyyyy vad jag hatar att min Pusselbit lämnade mig!
Varm kram♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

28 april 2012 10:45

Stackars lilla Du ,,,förstår din saknad och ensamheten kan vara hemsk. Tänker på dig. Skickar varma kramar som kanske hjälper dig i ensamheten.

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards