Direktlänk till inlägg 27 maj 2012

"Knack, knack!" Sssscccchhhh! Hörde du något?.....

Av Ulla - 27 maj 2012 07:30







 


I denna ljuva sommartid...  


Ja, jag njuter av sommar, sol, värme och ledighet...Kan det bli bättre?

För mig får värmen gärna räcka i evighet...


Tids nog får vi regn, rusk och kyla igen, det behöver vi inte be om...


Mina balkongdagar o kvällar är det bästa med värmen. Kunna sitta ute utan att frysa ända tills det mörknar, med god bok, en tidning en kopp kaffe eller te kanske ett glas med något i och höra koltrasten i skymningen...


Livet är rätt gott just nu!

...så jag skall inte klaga på mina sjukdomar,,,,,

Högtrycket över Sverige fortsätter ge värme och solsken hela pingsthelgen. Efter helgen avtar värmen något, och kompenseras av mer ostadigt väder och kallare luft..


Värmen gör att fler personer vistas ute både dag som natt,,,,


I förra veckan kunde vi läsa en redogörelse i GP var invånarna i Göteborg uträttar sina behov nattetid, och det handlar om både det ena och det andra. Man förmodar  ju att båda könen uträttar sina behov i naturen. Men jag har en känsla av att majoriteten är män. Det är like enklare för dom att bara slänga ut sin ja ni vet vad jag menar var som helst. Av allt att döma går det inte ens att tvätta bort odören från vissa platser, så man använder vaniljdoft som maskering.  Och då blir det som att välja mellan kolera och pest. Vanilj kan det vara något,,,jag undrar jag,,,,?? Undrar varför det är så svårt att besöka en toalett när behoven tränger på. För så gör man ju var man än befinner sig i nyktert tillstånd.


Pingstafton…som det var igår,,,,,,,,…är helt klart överreklamerad!

I alla fall med mina mått mätt. Sedan annandag pingst försvann så förvandlades helgen till en vanlig lördag och söndag. Jag tänker knappt på att det är pingst längre. Inte för att vi firade det förut men ändå…

 I år har pingsten dessutom fått konkurrens av Mors dag vilket gör att den kommer ännu mer i skymundan.


Eurovision song contest,,,Melodifestivalen,,,igår som sagt. Tittade du ? Njae. Slötittade och lyssnade. Inte ens jag har orkat höra alla bidrag i år och har ingen given favorit. Men jag tillhör dem som faktiskt gillar ryskorna. Det är falskt, men det är äkta ryskt. Eller kanske det jag fördomsfullt tror är äkta ryskt. Men de är söta, dom där tanterna. Men Loreen,,,bra vill jag säga.


Söndag 27 maj


Namnsdag: Beda, Blenda



 


  Gomorron alla underbara !  


I morse var det en ny dag. Idag var jag uppe med tuppen.Bara så himla underbart väder.Med solen och värmen kommer också insekterna, på gott och på ont. Själv har jag på gamla dar fått skräck av alla insekter och andra fä. Började morgonen med att meditera och träna sedan blev det grötfrukost. Har nu suttit på min goa balkong och druckit mitt älskade kaffe och njutit i skuggan.Kan en dag börja bättre.Idag blir det åter att ta dagen som den kommer och kommer gör ju lilla kärleken min efter att varit hos sin syster.


Idag på Mors dag...... sonen var hos mig igårkväll en stund på lite mat och jag fick en blomma och några lotter. Idag arbetar han och slutar rätt sent och sen var det grillfest. Min mamma firar hos min syster och for dit redan i fredags med bussen.


Life is good


Just sayin´.


Apropå ingenting.


Man vill ofta så mycket och man vill ha och önskar något annat och annorlunda och sen och tänk vad allt skulle bli bättre om det slutade eller började regna men har man hygglig hälsa, pengar så det räcker till mat och hyra och några människor att prata med ibland så är livet rätt gott, eller hur?

Nu skall jag Rensa i röran Både inombords och runt omkring mig. Hemma är det bara lite finlir.Men inombords tar det lite mer tid. Vänlistan på FB har rensats och medvetna val har gjorts.


Carpe Diem, brukar man säga. Fånga dagen!


Carpe Diem. Vem fångar vad?


Ha nu en fortsatt trevlig dag denna söndag som är Pingstdagen var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

  


Litet fniss denna dag;


En gråhårig dam, till en rödhårig dito: - Hur känns det att ha eld i håret?

- Det borde väl du veta, du har ju bara aska kvar!


  


 


En vacker bild,,,,eller hur ?


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards