Direktlänk till inlägg 23 januari 2013

Ur askan i elden,,,,,

Av Ulla - 23 januari 2013 17:37

Ur askan i elden

Du ber mig inte sänka blicken Men i mitt öga bor en vulkan

Och den kan bränna hål i bröstet

På den som inte är van Håll undan då jag ber dig

För jag är svart som sot

Jag jagar efter lindring

Jag söker efter bot

Jag gick ur askan in i elden O

ch jag gjorde det med flit

Jag har bränt allting bakom mig

Och kan aldrig mer gå dit

Kanske var det fel Inte var det lätt

Men jag var tvungen att gå

Och jag fann inget annat sätt

Jag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Nu står jag här i lågorna

Så kom inte hit

Du ber mig inte sänka blicken

Men i mitt öga bor en vulkan

Så håll dig undan

För jag tampas med att tämja den fan

Möt mig om du orkar

Jag döljer ingenting

Men vill du inte se min sanning

Vänd då om och spring

Jag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Jag har bränt allting bakom mig

Och kan aldrig mer gå dit

Kanske var det fel Inte var det lätt

Men jag var tvungen att gå O

ch jag fann inget annat sätt

Jag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Nu står jag här i lågorna

Så kom inte hit

Om du visste var jag varit

Då skulle du förstå

Att det är sant som jag sagt dig

Jag var tvungen att gå

Jag visste inte varför

Inte vart och inte hur

Jag följde blott min instinkt

Då jag flydde som ett djur

Du ber mig inte sänka blicken

Men i mitt öga bor en vulkan

Så håll dig undan

För jag tampas med att tämja den fan

Möt mig om du orkar

Jag döljer ingenting

Men vill du inte se min sanning

Vänd då om och spring J

ag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Jag har bränt allting bakom mig

Och kan aldrig mer gå dit

Kanske var det fel

Inte var det lätt

Men jag var tvungen att gå

Och jag fann inget annat sätt J

ag gick ur askan in i elden

Och jag gjorde det med flit

Nu står jag här i lågorna

Så kom inte hit


Lisa Ekdahl

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards