Alla inlägg under mars 2012

Av Ulla - 6 mars 2012 13:17

  ..LEVER I VÄRKLIGHET.

Tänk att vakna upp och vara pigg och inte ha ont någonstans.

Leva ett alldeles vanligt liv.

Göra alldeles vanliga saker.

Alltid kunna göra det man planerat.

Tänk att få leva ett smärtfritt liv.

Ett liv fri från smärta. tänk att få leva.... ...fri!


Ett rastlöst innandöme säger mig att jag borde fixa och dona här hemma, för att kunna komma i ordning med vardagslivet. Men min lata sida säger mig att jag "inte vill göra något alls". Bara vara. Slöa, slappa och se dagen an. Så det kanske räcker för i dag med att jag har bäddat sängen, knutit ihop soppåsen,varit hos sjukgymnasten, varit i brödbutiken och gått en promenad.


Just nu vet jag inte om jag är glad eller ledsen, switch-knappen slår av och på hela tiden.

Tankarna snurrar.

vill ha klarhet.

tänker, är jag nojig?

Jag velar.

Jag undrar.

Vad ska jag nu göra? Vad ska jag tänka, tro och hoppas på?

Det kanske inte precis snurrar i mitt huvud - men det ligger där, poppar upp då och då och ger mig ingen ro.

Så då blir jag sittande.

Grubblar och snurrar.

Och så grubblar jag igen.

så känns det lite bättre en stund

Visst förstår jag?

. Så är det ju.

Inget att göra åt.

Bara att inse.


Bara så ni vet.....det är vår nu och därmed basta och allt kommer att bli mycket bättre


Ute skiner solen från en blå himmel.


Imorgon är en annan dag.....säger maken som står ut med det mesta.


Må gott vänner jag fortsätter att slappa och slöa. Imorgon är nog allt bättre.


 

Av Ulla - 5 mars 2012 12:30

God Förmiddag där ute;)   


Ny dag Ny Måndag Ny Vecka igen,,,,,Ja ny vecka nya tag, vad händer?


Gyllne morgon, gyllne morgon .. Åh, vilken uppiggande start det blev på den här dagen! Gnuggade mina morgontrötta ögon när klockan idag ringde kl halv åtta. Va vad är detta ? Ute var det sol och fågelkvitter. Fåglarna kvittrar så man blir alldeles glad. Dagarna har börjat när solens strålar börja värma frusna, trötta själar efter en lång vinter och det är ljuvligt. Varför hade vi klockan på ringning,,,,mannen skulle till sjukgymnasten och jag till distriktssköterskan och läkaren.


Men nu är jag hemma igen och har även fått en härlig promenad i solskenet,,,dock kyligt men sååå härligt. Solen från en i ögonblicket klarblå himmel.


Jag smyger omkring här inne på bloggen och ser mig omkring. Kommenterar inte alltid det jag läser. Men jag läser lite här och där. Kommenterar något ibland som jag har något att säga om. Eller säger bara hej eller ger en kram till en särskild bloggvän.

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


 


Dagens citat "Lyckan ser alltid liten ut när du håller den i dina händer, men släpp den, och du inser genast hur stor och dyrbar den är." källa: Maksim Gorkij


Det är svårt att vara modig när du bara är ett mycket litet djur. Källa: Nasse (Nalle Puh)


Amor vincit omnia et nos cedamus amori – "Kärleken övervinner allt, så låt oss besegras av kärleken


 


Fortsätter att leva på Hoppet,,,,  


Nu skall jag plocka ut diskmaskinen och sedan jaga  lite dammråttor,,,

Av Ulla - 4 mars 2012 19:10

Av Ulla - 4 mars 2012 11:37

Dagens citat



"Godhet gör förvisso inte människorna lyckligare än lycka gör dem goda."


källa: Walter Savage Landor

Av Ulla - 4 mars 2012 11:30

Vasaloppssöndag idag !

  

Godförmiddag,,,eller vad ni nu vill denna söndag..  


Myrkryp ...i benen och kli på hela kroppen. Men jag sover bättre :) alltid något!

Fibron har tagit en liten rast ,,konstigt inte så mycket värk idag. Andningen är lite jobbig idag,,,,men men,,,


Först vill jag börja med att be om ursäkt! Ursäkt för att jag klagar och har mig. Men får man inte göra det i sin alldeles egna blogg.


Idag är en ny dag, nya möjligheter och få Omöjligheter.


Solen lyser med sin frånvaro denna dag eller den kanske tittar fram snart det har i alla fall ljusnat en del. .... vilken härlig dag det var igår,,,den var ljuvlig. Hann med en eftermiddagspromenad också och under dessa steg med grannen hittade vi både krokus och snödroppar. Några småflickor hoppade rep. Det tycker jag är vår.


Men så säger som att nästa vecka kan det komma snö. Men då ?? Snö,,,,nä vill inte ha.


Skidor på tv blev det även igår. Även denna dag skidor.


Bakade två matpajer under gårdagen, en rulltårta och en äppelsockerkaka så hann med mycket denna lördag.

Lördagskvällen tillbringades i soffan med goa vänner,,,lite mat och prat och melodifestival...


Dagen idag,,,,Vasalopp...det blir en massa tv tror jag,,,,,slöslappardag.


Så,,,, vad har ni för er i dag?


Har ni några vårkänslor i kroppen?   


Så, till er alla, ta hand om er där ute...lapa massor av sol, njut och tänk på....... Det finns bara en av dig och det är DU. Det finns bara två av oss och det är VI.....


Förr försökte jag ha en stilla stund, en stund när jag bara "är" med eller utan tankar, när jag känner efter vad jag vill och om jag är på "rätt" stig eller om jag håller på att gå helt vilse, vilket jag ofta gör!

Letar nu efter viljan, glädjen och lusten ,,,,,


Livet är verkligen inte det enklaste, vissa har alltid tur, vissa har alltid otur, ibland är livet en enda lång uppförsbacke och ibland så går det glatt utför - så är det!


Förr mediterade jag alltid. Jag har börjat igen,,,och idag har jag mediterat och det kändes bra. Skall försöka se på allt annorlunda. Lovar inget men skall försöka.


Måste få säga att det är super roligt att såååå många läser min blogg;) Inte alla som skriver o klagar inte,,näää men du som inte gillar min blogg behöver inte läsa....jag har sagt det förrut.


Jag tackar allra varmaste för alla ni fina som skriver er kommentar här på bloggen och i min mail;) det värmer! Jag tackar också för er anonyma som lämnar  lite skit, en "spydig" kommentar, men som sagt. Det är ok, jag skriver ju offentligt ,så ni har ju också rätt att lämna era avtryck;)

Här bestämmer jag!

Bara så Ni vet!


Ha nu en skön söndag och var rädda om er och varandra.

Av Ulla - 4 mars 2012 11:19

Jag har den .....


Absolut bästa mannen. Det tycker jag allt! :-).


Snäll, omtänksam, lugn ,,,,ingen Brad Pitt men han är min och han står ut med mig.


Han tar hand om en sjukling som mig på bästa sätt men det är inte alla dagar jag är sååå sjuk.


Han är min denna man.

Av Ulla - 4 mars 2012 08:15

"En dag i taget, det räcker.

Vänd dig inte om och sörj det förflutna, för det är borta.

Och bekymra dig inte om framtiden, för den har ännu inte kommit.

Utan lev i nuet, och gör det så underbart att det blir värt att minnas."



Ida Scot Taylor

Av Ulla - 3 mars 2012 11:12

Hello alla denna Lördag !


 


Lever på hoppet som vanligt  



Strålande sol.......   


Har jag sovit mycket i natt? Nää,och tankarna har snurrat. Blir inte klok på vad jag ska tänka, tro eller känna. Jag är glad, ledsen, lycklig och förtvivlad om vartannat. Jag är helt enkelt förvirrad. Totalförvirrad alltså. Jag blir så himla less på mig själv, att jag aldrig lär mig. Men det är väl som det ska vara. Lite upp och lite ner. Omvartannat. Men då sitter det fint med att ta tag i det här med att motionera, för det rensar både kropp och själ från slaggprodukter. Ut med skiten bara! Så nu på morgonen har jag tagit en promenad alldeles ensam. Det var såå skönt. Lite kallt,,,nollgradigt och soligt. Hem igen och tog bilen med maken för att inhandla lite småsaker. Ikväll får vi främmande till Melodifestivalen,,,men dom kommer vid sju och tänkte bjuda på lite paj och ett glas vin. Nu har jag duschat och sitter här. Men var inte inne igår ,,,jo lite,,,men datorn har krånglat något alldeles vansinnigt men med sonens hjälp så verkar det vara bra nu. Lite omvårdnad så blir det bra. Maken och sonen var på ansiktsbehandling,,,,maken fick det höstas av mig när han fyllde år,,hmm såg att det inte var sååå himla populärt,,ha ha så han har dragit på det men så kom sonen på att det kanske skulle vara skönt,,,,,,så först var dom o klippte sig sedan åt vi lunch ute och sedan gick först maken på ansiktsbehandling och efter kom sonen. Det var tydligen en upplevelse för båda. Båda tyckte det var en härlig stund trots att det klämdes en del. Båda vill göra det igen. Inte många vet att det finns ansiktsbehandling för män men det gör det. Under tiden shoppade jag med sonen och sedan med maken,,,det blev lite allt möjligt. Själv skall jag snart beställa tid för detta. Det här var dagen som gick till historien....fredagen alltså.


Nu skall vi dricka kaffe men först skall jag hälsa på dig en stund,,,,



.

Kom ihåg att vi bara har ett liv , så ta till vara på det och förvalta det väl , för livet går inte i repris.

Följ din inre röst .

Kom ihåg att du är unik och att du duger som du är , var stolt över dig själv , för det finns ingen annan som är som du . Man kan inte älska alla och man kan inte bli älskad av alla , men man kan respektera varandra =)


En varm kram till er alla underbara människor ute i etern,,,ha en skön lördag.


Skall du titta på Melodifestivalen ?


 


" Livet är en direktsändning."



"Drömmar väger tyngre än fakta, och hoppet kan triumfera över erfarenheten "

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards