Alla inlägg den 25 december 2012

Av Ulla - 25 december 2012 19:53

 

 

”Jag är tusen vindar över sjön.

Jag är silverglittret i snön.

Jag är solsken över mogen säd.

Jag är stilla regn i höstens träd.

När du vaknar i morgonens vila är jag tysta fåglar som ila i cirklande flykt över vatten.

Jag är milda stjärnor om natten.”

 

(Ur Do not stand at my grave and weep av Mary Fray)

Av Ulla - 25 december 2012 12:57

      

 

När juldagsmorgon glimmar…ja fast nu är det eftermiddag,,,,

 

25 DECEMBER

 

….så väntar fler snöoväder på att dra in över Sverige! Det känns som vi har fått konstant nederbörd, om det kommer i regn eller snöform, spelar ingen roll. Någon däruppe dränker oss snart. Nu är det kanske dags att fila på ritningar till en ny ark. München däremot har haft den varmaste julafton någon sin med plus 20.7 grader. Något att bita i om vi ska slå det rekordet! Vägarna hemma i gamla Sverige är förrädiska, så ta’t lugnt i trafiken så ni får uppleva fler jular!

Igårkväll på julafton regnade det,,,,vi hade en ljuvlig julafton med nära och kära idag har vi en vilodag,,,,,sonen är här,,,,

Gårdagen var vi hos min systerdotter med familj,,,,mamma, systerson med familj, min syster och svåger och dit skulle tomten komma,,,,,hoppas jag hittar kameran så skall ni få se vilka fina tomtar det kom,,,,

Kamerna är glömd,,,!!!????

Men sonen tog ju,,,ja vi får se,,,han sover visst igen den lille,,,,,en förkylning på gång då blir han alltid lite vissen vår lille son......

Men denna dag njuter vi av att vara inne med tända ljus, godis, mat och mycket annat. Bara vi.

Imorgon blir det full rulle igen,,,nästan.

 

Det blev en fin julafton.

 

Önskar er alla en juldag.

 

Var rädda om er och varandra.

 

Skall du ut så kör försiktigt.

 

Julkramar,,,,,skickar jag iväg....

 

 

 

 

 

Av Ulla - 25 december 2012 12:56

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards