Alla inlägg under januari 2013

Av Ulla - 27 januari 2013 17:08

Tag mig. -

Håll mig. -

Smek mig sakta.

Famna mig varligt en liten stund.

Gråt ett grand - för så trista fakta.

Se mig med ömhet sova en blund.

Gå ej från mig. -

Du vill ju stanna, stanna tills själv jag måste gå.

Lägg din älskade hand på min panna.

Än en liten stund är vi två.


H Lövenhielm


   



Min egen klagan vill jag ödmjukt dränka i värdens mäktiga sorgebrus, och minnas : Vad den ringe nu bör skänka är ej sitt mörker, men en glimt av ljus.


Erik Axel Karlfeldt


  



Av Ulla - 27 januari 2013 16:52

Dina tankar är fria, de gör som du vill, fast viljan dem gärna vill styra.

De frigörs och svävar som till drömmarnas land och ingen kan hindra dess flykt.

Det vackra och sköna, som i tanken fanns.

Blev det bara en tanke?

Vad gjorde du av det ädla du tänkt om nästan och vännen din?

Var ej viljan då tillräckligt stark?

Må tankarnas sfär skänka själen ro, så att den kan vila i sällhetens sötma.

Ge tankarna rymd och kanske de formas till det som du verkligen vill.


Gösta Cedulf

Av Ulla - 27 januari 2013 11:01


 



Dagens citat


"Vi glömmer våra glädjeämnen men minns vårt lidande."


källa: Marcus Tullius Cicero



  

Söndag 27 januari      

Namnsdag: Göta, Göte    


Hej hej,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


“Knoppen” kändes tung i morse och halsen kändes som om jag hade rökt flera paket med cigaretter. Ja kanske har festat i sömnen? Synd bara att jag inte kommer ihåg det roliga.  


Nä skämt åsido så hänger jag med,,,,,   Nåväl det var en skön lördag,,,hade en stund på förmiddagen med mamma,,,kan ibland bli lite jobbigt och tjötigt,,,,,men men hon är ju 87 år……Undrar hur man blir själv ??  

På eftermiddagen åkte vi till kära syster och svåger för middag……och sedan kördes lilla mamma hem igen.

Det blev en bra dag. Kvällen tillbringades hemma med ett glas vin,,,,,,och tv,,,,  

En bra dag !  


Denna dag,,,,tv och soffhäng...med en bok eller tidning,,,,vädret är grått o trist med ett par grader kallt.

Ja en lat dag får det bli.


Du får ha en bra dag denna söndag.

Fånga dagen och dess guldkorn.

Var rädd om dig och de dina.


Nu skall jag lata mig,,,,,kanske skall ta på mig något och inte dra runt i morgonrock och rufsig i håret,,,oborstade tänder,,,,


Skönt att leva !


 

Av Ulla - 26 januari 2013 10:03

 

 

Dagen Lördag 26 januari

 

Namnsdag: Bodil, Bo

 

 Nationaldag: Australien, Indien (Republic Day)

  

Dagens citat och andra kloka ord…… "  

 

Jag har nästan alltid dåligt samvete och funderar starkt på att begå några rejäla skurkstreck som kan motivera det."

 

källa: Carl Hammarén

 

Fördelen med bekymmer är att de inte varar för evigt…

 

 

Ja en ny vinterdag att vakna upp till…..Vad händer då denna dag ?

 

Endast 2 minusgrader och ingen sol.....

 

Vi skall hem till mamma,,,handla lite och sedan åka till min syster på middag....

 

Blir en bra dag....

 

Önskar dig en skön lördag,,,,  

 

 

Av Ulla - 25 januari 2013 18:00


 


Glädjen är en fjäril


Som fladdrar lågt över marken,

Men sorgen är en fågel Med stora, starka, svarta vingar,

Den bära en högt över livet,

Som flyter nere i solljus och grönska. S

orgens fågel flyger högt,

Dit där smärtans änglar hålla vakt

Över dödens läger.


Edith Södergran

Av Ulla - 25 januari 2013 17:22

 

 

När det rinner tilll



 Det är inte lätt att sitta på en buss med sin käresta och inte kunna vänta tills man kommer hem. Ett par orkade inte vänta och satte igång en kärleksakt inför övriga passagerare och chaufför….. Polisen kom och avbröt akten och paret fick ta en taxi hem och fortsätta där…. Undrar om taxichauffören fick en gratisföreställning eller var paret lite nerkylda av all uppståndelse ? Föreställningen uppskattades inte av folk i närheten, men jag hade nog bara tyckt det var lite pinsamt och försökt att inte titta alltför mycket om jag hade suttit på den bussen… Tänk det som för alla människor är en drift och kan vara så fint, blir något fult i omvärldens ögon om det hanteras på fel sätt!

Av Ulla - 25 januari 2013 17:20

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards