Direktlänk till inlägg 26 juni 2013

Onsdag och Ord och Änglar

Av Ulla - 26 juni 2013 13:30

 

  Hej där !

 

Grannens lille kille sjunger och sjunger....Blinka lilla stjärna där om och om igen ,,,,inget annat bara dessa ord,,,,och han sjunger ur brevlådan så det riktigt ekar i trappuppgången,,,,han e för härlig,,,dom försöker få tyst på honom men lyckas inte.

 Vi skrattar för rätt vad det är så kommer ett litet vredesutbrott med skrik när dom tydligen ber honom vara tyst...ha ha.....

 

Vi har tillbringat en stund i källaren med lite röjröj...vi kom på att vi ligger bra till i flyttbestyren och det känns skönt.

 

Nu har vi druckit kaffe och bulle och skall ta det lite lugnt en stund.

 

Vädret består av mycket vått idag.

 

En promenad får det bli om det blir uppehåll på vattnet där uppe.

 

Hoppas du har en bra dag.

 

Fånga dagen och dess ögonblick.

 

 

 

"Låt Din ängels spröda vinge tårka tåren från

Din kind känn dess andetag omkring Dig likt en evighetens vind"

 

 

 


 

 

 

 

Du finns i min närhet,  med osynliga händer leder du mig genom livet.. Varligt men säkert  utan att tveka leder du mig in på rätt väg..   När jag går vilse leder du mig    tillbaka in på stigen igen  som jag ska följa..   Jag vet att du alltid kommer att vara i min närhet.. Beskydda mig och visa mig den rätta vägen.. 

 

Ingrid Berglund  

 

   

 

 Our friends are like angels  who brighten our days   

In all kinds of wonderful  magical ways  

Their thoughtfullness comes  as a gift from above     

And we feel we're surrounded  by warm, caring love.             

Like upside-down rainbows  their smiles bring the sun  

And they fill ho-hum moments  with laughter and fun.  

Friends are like angels  without any wings,  

Blessing our lives  with the most precious things    

 

 Poem by ~ Emily Matthews ~

 

  

 

   

 

 

 

   

 

   

 

 

 

 

 

 
 
hjördis

hjördis

26 juni 2013 18:48

Ha en bra vecka och en fin kommande helg, kram från mig till dig

http://fridhemsgangets.blogg.se/hjma

Ulla

26 juni 2013 19:12

Skickar en kram i retur och tackar för titten,,,

 
Lena

Lena

26 juni 2013 21:04

Jag hoppas det finns en ängel som orkar torka alla mina tårar, fast så känns det inte...
Att bära på sorg, saknad & skuld är tungt... så fasansfullt tungt...

Men det syns inte utanpå, det hjärtat känner, & jag pratar med änglar, men känner inte deras hjälp & närhet...

Tack för titten inne hos mej♥ Fin blogg du har!♥

Kram kram♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Ulla

27 juni 2013 13:02

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards