Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Ulla - 13 oktober 2012 18:45

Du kan skapa nya vintergator, nya galaxer, nya världar tusen gånger underbarare än den vi lever i.

Du kan tömma världshaven, fylla dalarna, släta ut höjderna.

Du kan flytta de mäktiga fjällmassiven med ditt blotta ord.

Du kan allt, allt...

Bara inte detta: att nyskapa ett människohjärta mot dess egen vilja.

 

(Ur Stråkdrag, s 62, Ingegerd Ahlin 1983

Av Ulla - 13 oktober 2012 08:30

  

Lördag 13 oktober


Namnsdag: Berit, Birgit


 

 

 

Här på denna bänk satt vi en stund igår,,,,,en strålande dag....

 

  Jag vill önska er alla härliga, rara, snälla bloggvänner en trivsam helg!

 

   

Vägen hem var mycket lång, och ingen har jag mött nu blir kvällarna kyliga och sena.  Kom trösta mej en smula, för nu är jag ganska trött,  och med ens så förfärligt allena.  Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort,  går och tänker på allt det där man borde.  Det är så mycket saker jag skulle sagt och gjort,  och det är så väldigt lite jag gjorde.     Skynda dej älskade, skynda att älska,  dagarna mörknar minut för minut.  Tänd våra ljus, det är nära till natten,  snart blir den blommande sommaren slut.

 

(Tove Jansson)

 

   

 

TÄNKVÄRDA ORD "

 

Jag har en ny filosofi.

Jag tänker gruva mig för en dag åt gången..

 

" Charles Schulz

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards