Alla inlägg den 21 september 2012

Av Ulla - 21 september 2012 17:34

" Så länge det finns en blomma, kan minnet av en högre värld inte utplånas.

 

-Martinus-

 

 

   

 

Hej där i kvällningen !

 

 

Ibland är jag övertygad om att just jag sitter i en helt egen bubbla …o gungar,,,,

 

Nåväl,,,,det har varit regn hela dagen.

 

Några jackor på vår utfärd hittade vi inte.

 

Bullarna blev bra.

 

Lunch/Middag har ätits.

 

Ikväll blir det varm macka och  mys i soffan.

 

Ett tips inför helgen kanske ;) Njut åtminstone av en härlig helg oavsett väder och vind. Här är det just nu regn, regn, regn och det får bli en kväll med höstmys i en skön soffa och tv och lite tända ljus.




 

 

" Syftet med livet är att utvecklas som människa. Att verkligen inse vår egen sanna natur - det är vad var och en av oss är här för att göra."

 

- Oscar Wilde -

 

 




Bara i frihet sjunger min fågel dansar mitt barn doftar min ros sprider min sol sin värme

 

- M.Melin -

 

 

 

Ha en skön kväll,,,,      

 

 

 

 

 

Av Ulla - 21 september 2012 17:19

 

 

Gäller även många utan fibromyalgi.♥

 

Var rädda om er och ha en trevlig helg♥

 

 

Av Ulla - 21 september 2012 17:15

 

 

De bästa sakerna i livet är inte saker.

 

Art Buchwald

 

  

Av Ulla - 21 september 2012 10:29

Go´Förmiddag ! och ”have a lovely day!”

 

Jisses, vad vart tar dagarna vägen????

Sviiiiiissssscccch,..så är det plötsligt fredag…igen!

 

 

 Ny dag, nya leenden och nya bekymmer.. *ler*

Här hos mig är det grått ute och det blåser lite utanför fönstret.. Är det lika hos dig?!

Idag får man inte glömma paraplyet om man går ut. Jag är trött, trött i kroppen och trött i huvudet. Och jag har verkligen massor av saker att göra idag. Alltså saker som jag inte kan skjuta upp utan som måste göras.

 

Men har betat av några måsten på listan,,,,ringt distriktssköterskan, min massör och min öronläkare,,,,

 

Men vi ni vad vi gör här hemma,,,,,,,,,,,,,vi bakar bullar.

 

Sedan skall vi iväg och titta på jackor båda två

 

Ha en fortsatt bra dag,,,,jag tittar in senare,,,,

 

  

‘Höstens dagar äro genomskinliga och målade på skogens gyllne grund… Höstens dagar le åt hela världen. Det är så skönt att somna utan önskan, mätt på blommorna och trött på grönskan, med vinets röda krans vid huvudgärden… Höstens dag har ingen längtan mer, dess fingrar äro obevekligt kalla, i sina drömmar överallt den ser, hur vita flingor oupphörligt falla…’

 

Edith Södergran

Av Ulla - 21 september 2012 10:15

 

 

Verba volant, scripta manent.

 

Ord flyger sin kos, vad som är skrivet förbliver.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards